Ga naar inhoud

Contact

Telefoon: +31 71 891 01 28
Mail: amerika@riksjatravel.nl


Openingstijden

Elke maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:30 uur
Elke zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur

 

Riksja Travel
Amerika
Route-66-Amerika-roadtrip-benzinepomp

FAQ Amerika

  • ANVR logo
  • SGR logo
  • Calamiteitenfonds logo

Jullie gaan lekker naar Amerika! We snappen heel goed dat je misschien nog vragen hebt. Naast de vragen op deze website, beantwoorden Isabel en Sophie in deze video ook nog de meestgestelde vragen.

world

Na boeking

Omdat we werken met kleinschalige hotels, zijn we afhankelijk van de beschikbaarheid. We kunnen daarom niet meteen zeggen in welk hotel je slaapt. Gelukkig hebben we een goede selectie aan hotels en is er genoeg keuze. Onze lokale partner gaat zo snel mogelijk aan de slag om de hotels vast te leggen, maar omdat het maatwerk is, kost dat even tijd. Zodra we alles binnen hebben van hen, checken we of alles klopt en sturen we je de lijst. Meestal is dat binnen acht weken na je boeking. Alvast bedankt voor je geduld! 

Onze lokale partner gaat zo snel mogelijk aan de slag om de hele reis vast te leggen, maar omdat het om maatwerk gaat, kost dat even tijd. Zodra we alles binnen hebben, checken we of alles klopt en sturen we alle documenten in een keer naar je toe zodat je alle informatie in één keer van ons ontvangt. We streven ernaar om binnen acht weken na boeking alles naar je op te sturen.  

Goed om te weten: uiterlijk twee weken voor vertrek ontvang je van ons een actueel reisoverzicht met alle tijden en locaties. Ook de vouchers van eventuele activiteiten die nu nog ontbreken én die van de huurauto krijg je dan nog toegestuurd. Tips voor je reis nodig? Ook deze komen er nog aan. Zo heb je straks alles overzichtelijk bij elkaar. 

Enkele weken voor vertrek ontvang je de leuke tips voor tijdens je reis. 

Na ontvangen documenten

Ja, je ontvangt van onze lokale partner de reisbescheiden in het Nederlands. 

Nee, dit is niet mogelijk. 

De voucher voor de huurauto ontvang je enkele weken voor vertrek. 

Vlak voor vertrek

We raden aan om drie uur van tevoren op het vliegveld te zijn voor intercontinentale vluchten. 

Nee, dit heb je niet nodig. 

Wifi is in alle hotels beschikbaar.  

Vlak voor vertrek ontvang je een e-simkaart van onze partner Hubby E-sim. Als hoofdboeker krijg je daar 1GB internet cadeau, handig voor onderweg! Let op: niet alle telefoons zijn geschikt voor een e-sim, dus check dit even van tevoren. De mail van Hubby belandt soms in je spambox, dus hou ook die goed in de gaten. 

Bij een noodsituatie bel je het snelst en makkelijkst onze lokale partner. Zij zitten in dezelfde tijdzone en kunnen direct schakelen. Uiteraard is Riksja Travel ook 24/7 bereikbaar via ons noodnummer. 

 New World Travel Florida:  +1 310 568 9393 

New World Travel Los Angeles: +1 305 937 2992 

Rocky Mountains:  +1 970 482 5813 

En Route Travel: +1 833 371 7343   

Riksja Travel Noodnummer (24/7): +31 6 346 573 45 

Vliegen

We boeken altijd ruimbagage bij. De regels en afmetingen verschillen per luchtvaartmaatschappij, dus check voor vertrek even hun website. 

Als je zeker wilt weten dat je bij elkaar zit, bijvoorbeeld omdat je met een groter gezin reist, is het handig om tijdig stoelen te reserveren. Houd er wel rekening mee dat veel luchtvaartmaatschappijen alleen tegen betaling stoelen ruim van tevoren laten reserveren. 

Wij kunnen dit helaas niet voor je regelen, maar geen zorgen: je doet het eenvoudig zelf via de website of app van de luchtvaartmaatschappij. Log in met je naam en reserveringsnummer (PNR-nummer, te vinden op je vluchtfactuur en e-ticket) en kies je stoel. Hier kun je ook een upgrade boeken of een speciale maaltijd regelen, zoals een kinder-, vegetarische, vegan of glutenvrije optie. 

Enkele weken voor vertrek ontvang je van ons de e-tickets. 

Ja, dat klopt. Voor het boeken van je ticket is alleen de eerste voornaam een vereiste. 

Ja, dat klopt. 

Betalingen

Zowel op de vlucht- als de landfactuur vind je een betaallink. Liever een bankoverschrijving doen? Vergeet dan niet het factuurnummer te melden. 

Heb je vluchten via ons geboekt? Dan ontvang je direct na de boeking een vluchtfactuur. We vragen je deze zo snel mogelijk te betalen, zodat we de vliegtickets voor je kunnen vastleggen. 

Zodra wij alle documenten binnen hebben van onze lokale partner en deze hebben gecontroleerd, sturen we je een landfactuur met de mogelijkheden voor zowel een aanbetaling als de eindbetaling. Je kunt het totaalbedrag in één keer betalen of in twee delen. De eindbetaling dient uiterlijk acht weken voor vertrek binnen te zijn. Tip: zet een herinnering in je agenda wanneer je de eindbetaling uiterlijk moet voldoen. 

Om een link aan te maken voor een creditcardbetaling, dienen wij 1% kosten in rekening te brengen. Dat betekent dat jullie betaallink 1% hoger zal zijn dan de factuur aangeeft. 

Geen bericht, is goed bericht! Je kunt ervan uitgaan dat wij de betaling goed hebben ontvangen. Mocht dit niet het geval zijn, dan komen we bij je op de lijn. 

Praktische informatie Amerika

Voor het reizen naar Amerika moet je een ESTA aanvragen. De kosten hiervan bedragen zo’n $21,- en kun je aanvragen via de website van de Amerikaanse overheid. Houd er rekening mee dat er enkele voorwaarden verbonden zijn aan het aanvragen van een ESTA. Ben je op of na 1 maart 2011 in een van de volgende landen geweest: Irak, Iran, Jemen, Libië, Noord-Korea, Soedan, Somalië of Syrië, dan kom je niet in aanmerking voor een ESTA. Ook als je op of na 12 januari 2021 in Cuba bent geweest, kun je geen ESTA aanvragen. In deze gevallen moet je een visum aanvragen via de website van de Amerikaanse ambassade. En, goed om te weten, een letter ‘O’ komt nooit voor in het documentnummer, dit is dan het cijfer ‘0’.  

Vlieg je via Canada? 

Als je via Canada naar Amerika reist, ook als het alleen een tussenstop is, heb je ook een ETA nodig voor Canada. Doe dit minimaal 4 weken voor vertrek via de website van de Canadese overheid. (bij bijzondere gevallen, zoals het hebben van een strafblad is het aan te raden om zo snel mogelijk de ETA aan te vragen. Dit kan het proces namelijk enorm vertragen). De kosten voor de ETA zijn ongeveer 7 CAD per persoon (circa €5,50). Je kunt alleen met een creditcard betalen. Let op: er zijn websites actief die aanzienlijk hogere bedragen rekenen voor een ETA. Gebruik daarom altijd de meegestuurde link. 

Nee, je hebt geen vaccinaties nodig om naar Amerika te reizen. 

In sommige gevallen hebben we de autohuur voor je geregeld vanaf de luchthaven. Mocht je in dezelfde stad verblijven dan is het makkelijk ter plekke een taxi te regelen naar het hotel. Wij regelen geen transfers omdat deze veel duurder zijn dan een taxi, Uber, of het openbaar vervoer.  

Start je in San Francisco dan kun je de BART (OV) gebruiken om naar het centrum te komen. 

Je kunt bij het eerste park dat je bezoekt bij de entree aangeven dat je een nationale parken pas wilt. De kosten hier van zijn eenmalig 80 USD per auto. Met de pas heb je dan toegang tot alle nationale parken zonder entree kosten. Voor bepaalde nationale parken moet je wel een reservering maken van tevoren. Mocht dit het geval zijn, dan sturen we dit mee met de boekingsbescheiden. Wij kunnen de reservering helaas niet voor je maken omdat er persoonlijke informatie voor nodig is. Wij adviseren iedere reiziger dit zelf te doen.