Ga naar inhoud

Contact

Telefoon: +31 (0)71 891 04 19
Mail: madagaskar@riksjatravel.nl


Openingstijden

Elke maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:30 uur
Elke zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur

Riksja Travel
Madagaskar
Madagascar Isalo

FAQ Madagaskar

Na boeking

Omdat we werken met kleinschalige hotels, zijn we afhankelijk van de beschikbaarheid. We kunnen daarom niet meteen zeggen in welk hotel je slaapt. Gelukkig hebben we een goede selectie aan hotels en is er genoeg keuze. Onze lokale partner gaat zo snel mogelijk aan de slag om de hotels vast te leggen, maar omdat het maatwerk is, kost dat even tijd. Zodra we alles binnen hebben van hen, checken we of alles klopt en sturen we je de lijst. Meestal is dat binnen acht weken na je boeking. Alvast bedankt voor je geduld!

Onze lokale partner gaat zo snel mogelijk aan de slag om de hele reis vast te leggen, maar omdat het om maatwerk gaat, kost dat even tijd. Zodra we alles binnen hebben, checken we of alles klopt en sturen we alle documenten in een keer naar je toe zodat je alle informatie in één keer van ons ontvangt. We streven ernaar om binnen acht weken na boeking alles naar je op te sturen. Alvast bedankt voor je geduld!

Na ontvangen documenten

Ja dat kan! Alle informatie komt vanuit ons vandaan en niet vanuit onze lokale partner.

De beschrijving zal dus in het Nederlands zijn.

Ja, je kunt een hotel upgraden tot uiterlijk twee maanden voor vertrek en is op aanvraag. Daarna of tijdens de reis rekenen de geboekte hotels 100% annuleringskosten.

 

Vlak voor vertrek

Voor een internationale vlucht raden wij altijd aan om minimaal drie uur van tevoren aanwezig te zijn. Voor een binnenlandse vlucht is vaak twee uur voldoende.

(bijv. excursie, vervoer, oid)

Ja, dat kan. Je kunt ter plaatse altijd overleggen met onze lokale partner of de chauffeur. Zij zijn je eerste aanspreekpunt.

Niet overal online kunnen zijn hoort een beetje bij deze bestemming. Ga er dus ook zeker niet van uit dat je overal wifi hebt. Wil je toch af en toe internetten? Dan raad ik je aan een online simkaart te kopen. Telma en Orange zijn betrouwbare providers met goedkope bundels. Uiteraard kan je ook altijd nog een fysiek sim kaartje te kopen op de luchthaven.

 

Bij een noodsituatie bel je het snelst en makkelijkst onze lokale partner. Zij kunnen direct schakelen. Uiteraard is Riksja Travel ook 24/7 bereikbaar via ons noodnummer.

Noodnummer: +31 6 34 65 73 45

Riksja Travel Noodnummer (24/7): +31 6 346 573 45

Vliegen

Als je zeker wilt weten dat je bij elkaar zit – bijvoorbeeld omdat je met een groter gezin reist – kun je vaak al vroeg inchecken. Houd er wel rekening mee dat veel luchtvaartmaatschappijen alleen tegen betaling stoelen ruim van tevoren laten reserveren.

Wij kunnen dit helaas niet voor je regelen, maar geen zorgen: je doet het eenvoudig zelf via de website of app van de luchtvaartmaatschappij. Log in met je naam en reserveringsnummer (PNR-nummer, te vinden op je vluchtfactuur en e-ticket) en kies je stoel. Hier kun je ook een upgrade boeken of een speciale maaltijd regelen, zoals een kinder-, vegetarische, vegan of glutenvrije optie.

Je ontvang van ons geen E-tickets meer. Je kan namelijk makkelijk online inchecken via de boekingscode en je achternaam.  Een uitzondering is Ethiopian Airlines, aangezien je van hen een andere boekingscode ontvangt.

Ja, dat klopt. Voor het boeken van je ticket is alleen de eerste voornaam een vereiste.

Ja, dat klopt.

Betalingen

Zowel op de vlucht- als de landfactuur vind je een betaallink. Liever een bankoverschrijving doen? Vergeet dan niet het factuurnummer te melden.

Heb je vluchten via ons geboekt? Dan ontvang je direct na de boeking een vluchtfactuur. We vragen je deze zo snel mogelijk te betalen, zodat we de vliegtickets voor je kunnen vastleggen.

Zodra wij alle documenten binnen hebben van onze lokale partner en deze hebben gecontroleerd, sturen we je een landfactuur met de mogelijkheden voor zowel een aanbetaling als de eindbetaling. Je kunt het totaalbedrag in één keer betalen of in twee delen. De eindbetaling dient uiterlijk acht weken voor vertrek binnen te zijn.

Tip: zet een herinnering in je agenda wanneer je de eindbetaling uiterlijk moet voldoen.

 

Om een link aan te maken voor een creditcardbetaling, dienen wij 1% kosten in rekening te brengen. Dat betekent dat jullie betaallink 1% hoger zal zijn dan de factuur aangeeft.

Geen bericht, is goed bericht! Je kunt ervan uitgaan dat wij de betaling goed hebben ontvangen. Mocht dit niet het geval zijn, dan komen we bij je op de lijn.

Praktische informatie Madagaskar

Ja die heb je nodig. Je kunt je visum regelen op de internationale luchthavens van Antananarivo of Nosy Be. Je krijgt dan een visumstempel in je paspoort. Betalen gaat meestal contant in euro’s. Reken er niet standaard op dat je met je kaart kan betalen.

Ga je langer dan vier weken? Dan is een poliovaccinatie verplicht. Als je uit een land komt waar gele koorts is, dan is een gele koorts vaccinatie verplicht.

Hiernaast zijn de volgende vaccinaties aanbevolen:

  • DTP (Difterie, tetanus en polio).
  • Hepatites A