Goed nieuws van onze Costa Rica-partner!
BlogHet bedrijf groeit en ontwikkelt zich snel, vooral op het gebied van duurzaamheid. Maar de medewerkers steken ook veel energie in ideeën delen met reisorganisaties in andere landen en ze geven workshops in onder andere duurzaamheid.
Duurzaam toerisme: het hoogste niveau behaald
We zijn heel blij en trots dat onze partner het Sustainable Tourism Certification met het hoogst mogelijke niveauheeft ontvangen. Het certificaat is uitgereikt door The Costa Rican Tourism Institute. Nu ze dit certificaat in the pocket hebben, hebben ze een enorm voordeel in vergelijking met andere reisorganisaties in Costa Rica. Het doel van het certificaat is om duurzaamheid te laten meespelen in de concurrentie tussen reisorganisaties. The Costa Rican Tourism Institute wil met de certificaten organisaties stimuleren om beter om te gaan met de natuur. De lokale organisaties actief laten meedoen en -denken hoort hier ook bij.
Sterke banden creëren
Om nóg meer te kunnen bereiken op het gebied van duurzaamheid is een manager van onze Costa Rica-partner betrokken bij de National Chamber of Ecotourism, waar ze voor de vierde keer tot vice-president is verkozen. Daardoor kan ze sterkere banden creëren met overheidsinstanties en bovendien actief duurzaamheid in de Costa Ricaanse reiswereld promoten.
Op bezoek in Azië
Om te bekijken hoe andere organisaties hun werk aanpakken, is iemand van het managementteam van onze partner naar Azië gereisd. Vier organisaties hebben haar laten zien hoe ze werken. Ze kwam erachter dat het niet uitmaakt in welk deel van de wereld je bent, iedereen wil graag op de beste manier de mooiste aspecten van hun land aan reizigers laten zien. Elke organisatie is op zijn eigen manier vernieuwend. Juist daarom is het volgens haar fijn om al deze creatieve nieuwe ideeën met elkaar te kunnen delen en er samen door te groeien.
Door workshops de bewoners helpen
Onze partner is ook zeer actief betrokken bij lokale bedrijfjes. Het gaat hier om gemeenschappen en organisaties die dagelijks te maken hebben met onze reizigers. De partner leert deze mensen hoe ze zelf in de toekomst zich nog beter kunnen redden op allerlei vlakken. Er worden onder andere workshops gegeven in klantgerichtheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen, productkwaliteit, boekhouden en – erg belangrijk – duurzaamheid.