Naar boven

Reizigers aan het woord: West Canada

blog

We zijn weer thuis van een geweldige reis naar eerst de VS en daarna naar Canada. Ik wil jullie graag delen in onze ervaringen met jullie reisaanbod aan ons.
Decorative torn edge
Geschreven op
donderdag 29 september
Geschreven door
Marloes Lukaart

Het hotel in Vancouver ligt op een uitstekende plek. We hadden een mooie kamer op het zuidwesten met uitzicht op de Robson Street, waar altijd iets te doen is. We vonden Vancouver geweldig. We deden alle hotspots in Vancouver. Een verborgen paradijsje is de Chinese park (open voor iedereen) en de naastgelegen tuin (entree met rondleiding) in Chinatown. Een grote aanrader. Ik heb prachtige foto’s gemaakt van de moderne architectuur van Vancouver, ik bleef me verwonderen, vooral als je in de namiddag door de stad loopt, dan is de belichting op de gebouwen zo geweldig.

Het ophalen van de huurauto ging goed. Ze probeerden inderdaad ons nog extra verzekeringen te verkopen en werden (of beter ze, het was een vrouw), bijna onvriendelijk, dat we dat niet deden. Maar we kregen een keurige auto, die goed reed en ook goed zat. Ook het inleveren aan het einde ging meer dan vlot.

We zijn gevaren naar Swartz Bay. Een prachtige tocht, genoten. Op het Saanich schiereiland hebben we de Butchart Garden bezocht. Een aanrader voor velen. Een zeer verzorgde bloemrijke tuin. We hebben geen tuinman en geen sprietje onkruid gezien. Hoe ze dat doen? ’s Middags hadden we onze Whale Watching Tour. We hadden heerlijk weer, dus de boottocht op zich was al geweldig. We zagen 4 orka’s. Leuke mensen, die ons begeleidden en ook heel veel wisten. Goed uitgezocht.

Tjonge, wat een rit naar Ucluelet toe, we deden er 7 uur over, dat is wennen voor de verwende Europeaan. Het was wel een prachtige rit ernaar toe. De tweede dag liepen we ’s ochtends niet de Pacific Rim Trail, maar het stukje oerbos. Dat was mooi. Het druppelde een beetje, dus het was goed te doen, de vlonders waren niet te nat om glad te zijn. Je krijgt een goede indruk van hoe de regenwouden daar waren voor de commerciële houtkap. Het beren spotten vanuit Tofino in de Zodiacboot was weer super. Het was droog geworden al die 3 uren. We hebben ook van alles gezien. Veel beren, zeehonden, zeeleeuwen, baldeagles (of zeearenden) en andere vogels. Onze begeleider wist ook veel over de omgeving en de dieren te vertellen.

Op Quadra eiland was het verblijf helemaal, zoals we dat wilden. Super hotel. Wij noemen het de KwaKwaKwa Lodge, omdat we naam maar niet konden onthouden. Wat een binnenkomst, wat een ruimte en uitzicht. Inderdaad krijg je het idee van een longhouse. We konden nog even gebruik maken van het balkon, omdat de wolken van de bergen en het vaste land ook de kust weer bereikten. De reeën familie graasden onder ons op het gras. Zo liefelijk. Op de 2e dag hebben we eerst geprobeerd de petroglyfen (rotstekeningen) te vinden. Daarna lopend langs de kust naar Cape Mud Village. Mooie wandeling, een aanrader, alleen wij werden wel nat geregend. Maw men was daar erg klantvriendelijk. Het is ook een kleinschalig maar interessant museum. Ook daar weer veel geleerd.

Met spijt in ons hart moesten we op tijd vertrekken naar Whistler. We verlieten het eiland in de wolken en een beetje regen. Toen we in Nainamo aankwamen bij de boot ging de zon schijnen en de hele prachtige overtocht hebben we gedaan in de zon. Mooi uitzicht op Vancouver in de verte. De bergen lagen in de wolken. Die hebben we nog steeds niet gezien.

Mooie tocht naar Whistler. Naarmate we verder de bergen inreden verdween de zon langzaam achter de wolken. We hadden alle tijd, het was (nog) rustig op de weg. Dus hebben we beide watervallen onderweg bekeken. Twee zeer verschillende, maar leuk om te zien en de rit te onderbreken en even te lopen. We hebben de Peak to Peak lift genomen over de vallei en dat is zeker de moeite waard. Je hebt daar prachtige vergezichten in die lift, dus de moeite waard om te doen. Wij boften, dat de wolken nog iets verder omhoog trokken en dat we wat gletsjers en alpenweiden hebben gezien.

Terug in het dorp hadden we nog tijd voor het net geopende Museum of Art. Prachtig gebouw. Iemand van de First Nations was de architect. Maar ook de collectie was mooi. De laatste dag. De zon scheen en we zagen de toppen van de bergen bij het opstaan. Op tijd vertrokken, omdat we niet wisten, hoe lang we er over zouden doen om bij het vliegveld te komen en de auto af te leveren. Het was een prachtige rit terug. De bergtoppen waren nog steeds niet in de wolken gehuld, er kwamen wel steeds meer wolken. Maar we hebben de gletsjers zien schitteren in de zon. Genoten van de rit. Voor deze rit is de reis naar Whistler al de moeite waard.

Op een paar kleine dingetjes na, wat je natuurlijk overal bij hebt, waren we super enthousiast over onze reis en dat deel, wat jullie voor ons hebben georganiseerd. We waren ook heel blij met de manier, waarop we bezig waren met de planning ervan en de wijzigingen, die we steeds moesten doorvoeren, omdat onze situatie steeds veranderde. Jullie soepelheid zullen we niet vergeten.

Tot zover mijn verslag.

Hrgrv Tineke

Nog meer inspiratie opdoen? Lees meer blogs

Bekijk onze rondreizen en bouwstenen