Ga naar inhoud

Contact

Telefoon: +31 (0)71 891 01 20
Mail: griekenland@riksjatravel.nl


Openingstijden

Elke maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:30 uur
Elke zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur

 

Riksja Travel
Griekenland

FAQ Griekenland

Na boeking

Omdat we werken met kleinschalige hotels, zijn we afhankelijk van de beschikbaarheid. We kunnen daarom niet meteen zeggen in welk hotel je slaapt. Gelukkig hebben we een goede selectie aan hotels en is er genoeg keuze. Onze lokale partner gaat zo snel mogelijk aan de slag om de hotels vast te leggen, maar omdat het maatwerk is, kost dat even tijd. Zodra we alles binnen hebben van hen, checken we of alles klopt en sturen we je de lijst. Meestal is dat binnen acht weken na je boeking. Alvast bedankt voor je geduld!

Onze lokale partner gaat zo snel mogelijk aan de slag om de hele reis vast te leggen, maar omdat het om maatwerk gaat, kost dat even tijd. Zodra we alles binnen hebben, checken we of alles klopt en sturen we alle documenten in een keer naar je toe zodat je alle informatie in één keer van ons ontvangt. We streven ernaar om binnen acht weken na boeking alles naar je op te sturen. Alvast bedankt voor je geduld!

Uiterlijk 2 weken voor vertrek ontvang je van onze lokale partner de ferrytickets met bijbehorende instructies. Onze lokale partner boekt voor jullie een vaste boot, mochten jullie deze willen wijzigen dan kunnen jullie dat met de ontvangen gegevens zelf doen door in te loggen op de website van de ferrymaatschappij of bij hun kantoor in de haven.

Uiterlijk 2 weken voor vertrek ontvang je van onze lokale partner de bus tickets met bijbehorende instructies.

Vlak voor vertrekontvang je van ons een link. Via deze weg krijgen jullie informatie namens de lokale partner over de start van de reis en een lijst met informatie van alle deelnemers in het flottielje waar je bij meezeilt. Ook van eventuele andere mee-zeilers aan boord. Op de vrijdag voor vertrek ontvangen jullie een welkomst-appje van jullie flottielje begeleiders. Voor vragen kan je hun vanaf dat moment altijd bellen of appen.

Na ontvangen documenten

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Onze lokale partner in Griekenland stelt de dag-tot-dag beschrijving op en werkt hierin in het Engels.

Ja, je kunt een hotel upgraden tot uiterlijk één maand voor vertrek en is op aanvraag. Daarna of tijdens de reis rekenen de geboekte hotels 100% annuleringskosten.

Korte ritten, zoals van je hotel naar de luchthaven, regel je ter plaatse. Dat is vaak voordeliger dan vooraf boeken via ons. Let erop dat de chauffeur de meter aanzet of spreek van tevoren een prijs af. In het reisoverzicht van onze lokale partner zie je precies welke transfers zijn inbegrepen. Hulp nodig? De receptie van je hotel staat voor je klaar.

Vlak voor vertrek

Ja, dat kan. Je kunt ter plaatse altijd overleggen met onze lokale partner of de chauffeur. Zij zijn je eerste aanspreekpunt. Handig! Want zo kun je snel schakelen en heb je geen last van het tijdsverschil met Nederland.

Wifi is in alle hotels inbegrepen. Griekenland is onderdeel van de Europese unie en je kunt dus meestal data van je eigen databundel gebruiken. Check dit van tevoren even bij je provider of daar in jouw geval geen extra kosten aan verbonden zijn. Een lokale simkaart aanschaffen zou een goed alternatief kunnen zijn bijvoorbeeld.

Bij een noodsituatie bel je het snelst en makkelijkst onze lokale partner. Zij zitten in dezelfde tijdzone en kunnen direct schakelen. Uiteraard is Riksja Travel ook 24/7 bereikbaar via ons noodnummer, deze vind je in de Reisgids.

Vliegen

Je ontvang van ons geen e-tickets. Bij de boekingsbevestiging ontvang je een vluchtfactuur met daarop het reserveringsnummer (PNR-nummer). Met deze gegevens log je in met je naam en reserveringsnummer bij de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Je kan dan inzien welke stoelen voor jullie gereserveerd zijn of om stoelen te selecteren. Daarnaast kan je ook nog bagage bijboeken.

Ook is het handig om de app van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij te downloaden om op de hoogte te blijven van de laatste updates. Let er ook even op hoeveel bagage je mag meenemen.

Ja, dat klopt. Voor het boeken van je ticket is alleen de eerste voornaam een vereiste.

Wij adviseren om 3 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn. Je kunt wel alvast online inchecken vanaf 30 uur voor vertrek.

Betalingen

Zowel op de vlucht- als de landfactuur vind je een betaallink. Liever een bankoverschrijving doen? Vergeet dan niet het factuurnummer te melden.

Heb je vluchten via ons geboekt? Dan ontvang je direct na de boeking een vluchtfactuur. We vragen je deze zo snel mogelijk te betalen, zodat we de vliegtickets voor je kunnen vastleggen.

Zodra wij alle documenten binnen hebben van onze lokale partner en deze hebben gecontroleerd, sturen we je een landfactuur met de mogelijkheden voor zowel een aanbetaling als de eindbetaling. Je kunt het totaalbedrag in één keer betalen of in twee delen. De eindbetaling dient uiterlijk acht weken voor vertrek binnen te zijn. Tip: zet een herinnering in je agenda wanneer je de eindbetaling uiterlijk moet voldoen.

Huurauto

Wij werken samen met twee autoverhuurmaatschappijen. Kosmos en Sunny Cars. Als je een auto huurt via Kosmos dan raden we aan om je eigen risico af te kopen. Dit kost circa 10 euro per dag, tot 125 euro eigen risico. Wij adviseren altijd om dit doen. Zo kun je onverwachte kosten voorkomen door schade, die ook door iemand anders veroorzaakt kan zijn. Een extra bestuurder kun je ter plaatse opgeven en betalen. Dit kost maximaal 35 euro per huurperiode.

Als wij je auto hebben geregeld via Sunny Cars ontvang je apart een voucher en hoef je het eigen risico niet af te kopen. Een extra bestuurder is ook vaak al inbegrepen. De aflever en inlever gegevens staan op de voucher. Wil je een kinderzitje mee in de auto? Laat ons dit op tijd weten, dan kunnen we die ook reserveren voor je.

Ja, dit moet een creditcard zijn waar de naam van de hoofdbestuurder op staat. De pincode van je creditcard heb je nodig voor de borg. De hoogte van de borg vindt je terug op de voucher van Sunny Cars. Voor Kosmos willen ze alleen de creditcard gegevens noteren voor het afkopen van het eigen risico.

Wij raden je aan om een eigen navigatie systeem mee te nemen op reis. Het is niet vanzelfsprekend dat de huurauto die je ontvangt ingebouwde navigatie heeft, dit hangt namelijk af van het jaartal waaruit de auto komt. Om je weg te vinden in Griekenland raden wij aan om Maps.me of Google Maps te downloaden waarin je ook offline kaarten kunt toevoegen, zodat je geen internetverbinding nodig hebt. Gebruik je je telefoon ook voor navigatie in de auto? Dan kan het handig zijn om een telefoonhouder mee te nemen die je kunt bevestigen in de auto. Houdt er dan ook rekening mee om een usb autolader mee te nemen om je telefoon op te kunnen laden via de sigarettenaansteker.

Praktische informatie Griekenland

Bij veel hotels kun je vragen of zij de was voor je kunnen doen. Houdt er dan wel rekening mee dat je de was 24 uur kwijt bent. In veel dorpjes vindt je ook wel wasserettes. Het is ook handig om een tube vloeibaar wasmiddel mee te nemen zodat je ook zelf een klein handwasje kunt doen.

Nee, deze zijn altijd inbegrepen bij je hotel.

In sommige gevallen kunnen ze bij het inchecken vragen om toeristenbelasting te betalen. Bij voorkeur wordt dit contant gedaan. Houdt hier dus rekening mee.