
FAQ Lapland
Na boeking
Omdat we werken met kleinschalige slaapplekken zijn we afhankelijk van de beschikbaarheid. We kunnen daarom niet meteen zeggen waar je precies slaapt. Gelukkig hebben we een goede selectie van hotels. Onze lokale partner legt de hotels zo snel mogelijk vast, maar omdat het maatwerk betreft, kost dit enige tijd. Zodra we alle gegevens ontvangen hebben, controleren we deze en sturen we je de lijst toe. Doorgaans ontvang je deze binnen acht weken na jouw boeking. Alvast bedankt voor je geduld!
Onze lokale partner werkt zo snel mogelijk aan het vastleggen van de hele reis, maar omdat het maatwerk is, kost dit enige tijd. Zodra we alles binnen hebben, checken we of alles klopt en sturen we alle documenten in een keer naar je toe zodat je alle informatie in één keer van ons ontvangt. We streven ernaar om binnen acht weken na boeking alles naar je op te sturen. Alvast bedankt voor je geduld!
Voor reizen naar Lapland is het helaas niet mogelijk om een hotelupgrade uit te voeren.
Vlak voor vertrek
We raden aan om drie uur van tevoren op het vliegveld te zijn voor internationale vluchten.
Ja, dat kan. Je kunt ter plaatse altijd overleggen met onze lokale partner of gids. Zij zijn je eerste aanspreekpunt. Handig! Zo kun je snel schakelen en heb je geen last van het tijdsverschil met Nederland.
In vrijwel alle hotels en lodges in Lapland is wifi beschikbaar. Het signaal is niet altijd even sterk in de kamers of individuele huisjes, maar meestal goed te ontvangen bij de receptie of in de centrale ruimtes.
In een noodsituatie neem je het beste direct contact op met onze lokale partner. Zij bevinden zich in dezelfde tijdzone en kunnen direct schakelen. Riksja Travel is ook 24/7 bereikbaar via ons noodnummer.
Safartica: +358 (0)16 311
Lapland safari’s: +358 16 33 11 200
Vuokatinmaa: +358 50585 1210
Vuokatti Safari’s: +358 40 911 5323
Paljakka: +358 044 748 666 7
Ukkohalla: +358 50 543 5408
Nordic Tours: +45 88 32 00 37
Kukkolaforsen: +46 922-310 00
Granö Beckasin: +46 933 13 916
Best Arctic: +47 953 03 888
Nordic Tours Noodnummer (24/7): +45 70 223 222
Riksja Travel Noodnummer (24/7): +31 6 346 573 45
Vliegen
Als je zeker wilt weten dat je bij elkaar zit, bijvoorbeeld omdat je met een groter gezin reist, raden we je aan om vroeg in te checken. Houd er wel rekening mee dat veel luchtvaartmaatschappijen stoelen alleen ruim van tevoren tegen betaling reserveren.
Wij kunnen dit helaas niet voor je regelen, maar je kunt het eenvoudig zelf doen via de website of app van de luchtvaartmaatschappij. Log in met jouw naam en reserveringsnummer (PNR, te vinden op je vluchtfactuur en e-ticket) en kies je stoel. Daar kun je ook een upgrade boeken of een speciale maaltijd regelen, zoals een kinder-, vegetarische, veganistische of glutenvrije optie.
Je ontvangt je e-tickets vaak snel na je boeking van onze ticketleverancier Airtrade rechtstreeks in je inbox. Vergeet niet je spam te controleren!
Ja, dat klopt. Voor het boeken van je ticket is alleen de eerste voornaam een vereiste.
Ja, dat klopt.
Betalingen
Op zowel de vluchtfactuur als de landfactuur vind je een betaallink. Liever via een bankoverschrijving betalen? Vergeet dan niet het factuurnummer te vermelden.
Heb je vluchten via ons geboekt? Dan ontvang je direct na de boeking een vluchtfactuur. We vragen je deze zo snel mogelijk te betalen, zodat we de vliegtickets voor je kunnen vastleggen.
Zodra wij alle documenten van onze lokale partner hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen we je een landfactuur. Hierop staan de mogelijkheden voor zowel een aanbetaling als de eindbetaling. Je kunt het totaalbedrag in één keer betalen of in twee delen. De eindbetaling dient uiterlijk acht weken voor vertrek binnen te zijn. Vertrek je binnen 8 weken, dan ontvang je een link voor het volledige bedrag. Tip: zet een herinnering in je agenda voor de uiterlijke datum van de eindbetaling.
Dat kan. Voor een creditcardbetaling brengen wij 1% transactiekosten in rekening.
Als je niets van ons hoort, kun je ervan uitgaan dat je betaling goed is ontvangen. Mocht dit niet het geval zijn, nemen we contact met je op.