Ga naar inhoud

Contact

Telefoon: +31 (0)71 891 01 44
Mail: azoren@riksjatravel.nl


Openingstijden

Elke maandag t/m donderdag van 9:00 tot 20:00 uur
Elke vrijdag van 9:00 tot 17:30 uur
Elke zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur

 

Riksja Travel
Azoren
azores flores hero (1)

FAQ Azoren

Na boeking

Omdat we werken met kleinschalige hotels en guesthouses, zijn we afhankelijk van de beschikbaarheid. Daarom kunnen we nog niet meteen bevestigen in welke accommodatie je slaapt. Gelukkig hebben we een goede selectie van hotels. Onze lokale partner legt de hotels zo snel mogelijk vast, maar omdat het maatwerk is, kost dit enige tijd. Zodra we alle informatie hebben ontvangen, controleren we deze en sturen we je de lijst toe. In de meeste gevallen ontvang je deze bevestiging binnen acht weken na je boeking. Alvast bedankt voor je geduld!

Onze lokale partner gaat zo snel mogelijk aan de slag om de hele reis vast te leggen, maar omdat het om maatwerk gaat, kost dat even tijd. Zodra we alles ontvangen hebben, controleren we de gegevens zorgvuldig. Vervolgens ontvang je alle reisdocumenten tegelijk, zodat je alle informatie in één overzicht hebt. We streven ernaar om binnen acht weken na jouw boeking alles naar je toe te sturen. Alvast bedankt voor je geduld!

Na ontvangen documenten

Nee, de reisbescheiden ontvang je in het Engels.

We versturen geen complete dag-tot-dagbeschrijving. Naast je geboekte verblijf en de activiteiten die je doet, ben je vrij om je dagen zelf in te vullen.

Je kunt een upgrade aanvragen tot uiterlijk één maand voor vertrek. Bij annulering na die datum brengt het hotel de volledige kosten in rekening

Vlak voor vertrek

We adviseren je twee uur voor vertrek op het vliegveld aanwezig te zijn, zowel in Nederland als op de Azoren.

Ja, er is vrijwel in elke slaapplek WiFi beschikbaar. De werking kan soms wel minder goed zijn dan we zijn gewend.

Je bundel is op de Azoren gewoon geldig, zodat je zonder extra kosten je data kunt gebruiken. Bovendien is op veel plekken gratis wifi beschikbaar.

In noodgevallen schakel je direct met onze lokale partner in jouw tijdzone. Ook Riksja Travel is dag en nacht bereikbaar via ons noodnummer. Je vindt deze gegevens in je reisdocumenten en in de reisgids van je bestemming.

Vliegen

Via de website of de mobiele applicatie van de luchtvaartmaatschappij kun je zelf je stoel kiezen. Log in met je naam en reserveringsnummer (PNR op je vluchtfactuur) en selecteer de gewenste plaats. Hier kun je ook een ticketupgrade aanvragen.

In plaats van de standaard e-tickets sturen wij alleen nog de inloggegevens en de bijbehorende app en website. Met deze gegevens kun je inloggen bij de luchtvaartmaatschappij en alle informatie over je vlucht vinden. Deze informatie ontvang je enkele weken voor vertrek. Je kunt ze ook al vinden op je vluchtfactuur.

Ja, dat klopt. Voor het boeken van je ticket is alleen de eerste voornaam een vereiste.

Ja, dat klopt.

Betalingen

Op zowel de vluchtfactuur als de landfactuur vind je een betaallink. Liever via een bankoverschrijving betalen? Vergeet dan niet het factuurnummer te vermelden.

Heb je de vluchten via ons geboekt? Dan ontvang je direct na de boeking een vluchtfactuur. We vragen je deze zo snel mogelijk te betalen, zodat we de vliegtickets voor je kunnen vastleggen.

Zodra wij alle documenten binnen hebben van onze lokale partner en deze hebben gecontroleerd, sturen we je een landfactuur met de mogelijkheden voor zowel een aanbetaling aan de eindbetaling. Je kunt het totaalbedrag in één keer betalen of in twee delen. De eindbetaling dient uiterlijk acht weken voor vertrek binnen te zijn. Vertrek je binnen 8 weken, dan ontvang je een link voor het volledige bedrag. Tip: zet een herinnering in je agenda wanneer je de eindbetaling uiterlijk moet voldoen.

Om een betaallink aan te maken voor een creditcardbetaling, dienen wij 1% kosten in rekening te brengen.

Geen bericht, is goed bericht! Je kunt ervan uitgaan dat wij de betaling goed hebben ontvangen. Mocht dit niet zo zijn, dan komen we bij je op de lijn.

Praktische informatie Azoren

Nee, je hebt geen visum nodig voor de Azoren.

Nee, je hebt geen inentingen nodig om de Azoren te bezoeken.

De Azoren is een veilige en rustige regio om doorheen te reizen. De criminaliteit is laag en ook op toeristische plekken voel je je meestal prettig en op je gemak. Zoals overal is het verstandig om op drukke plekken goed op je spullen te letten en geen waardevolle bezittingen zichtbaar in je auto achter te laten.

Op de Azoren betaal je gewoon met de euro, je hoeft dus geen geld te wisselen, lekker makkelijk. Omdat het op de Azoren minder ontwikkeld is dan het Europese vasteland, is het fijn om voldoende contant geld mee te hebben. Je kunt tegenwoordig ook steeds meer met de pinpas, creditcard of je telefoon betalen.

Op de sommige plekken kun je het kraanwater drinken. Vraag dit dus goed na bij je slaapplek. Gelukkig kun je ook overal gemakkelijk flesjes water kopen in de supermarkt.