
Camperhuur
Voorwaarden Apollo CamperhuurApollo Camperhuur voorwaarden Nieuw-Zeeland
Hieronder staan alle voorwaarden die betrekking hebben op de huur van een Apollo Camper. We raden je aan de voorwaarden goed door te lezen. Riksja Nieuw-Zeeland regelt camperhuur bij een gerenommeerde lokale verhuurder met een goede reputatie en (24-uurs) service. Combineer je Nieuw-Zeeland met Australië dan tellen we het aantal huurdagen op, zodat je eventueel in een voordeligere tariefklasse valt. Onderstaande voorwaarden zijn een samenvatting. De volledige voorwaarden lees je door bij het ophalen van de camper. Mocht je vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Apollo camperhuur Nieuw-Zeeland voorwaarden
Flextarieven
De prijs voor camperhuur zijn flextarieven. Dit houdt in dat ze per week (kunnen) veranderen. Ze zijn gebaseerd op basis van vraag en aanbod en geldig van vrijdag tot vrijdag.
Inbegrepen in de prijzen van Riksja Nieuw-Zeeland:
– camperhuur, gecalculeerd per dag
– keukenkit (kookgerei, bestek, hand- en theedoeken)
– linnen- en beddengoed
– schoonmaak voorafgaand aan de camperhuur
– ongelimiteerde kilometers
– extra bestuurder
– belasting (GST) van 15%,
– standaardverzekering
– 24 uur hulpdienst onderweg
– campinggids
– Transfer airport – camperdepot v.v.
– Apollo Connect app (gratis te downloaden bij Google Play en Apple Store)
Bijkomende kosten (ter plaatse te voldoen):
– optionele uitbreidingen verzekering (afkoop eigen risico)
– schoonmaak toeslag als de camper niet schoon is bij inlevering
– aftankkosten als de brandstoftank niet vol is bij inlevering
– transfer van/naar het verhuurstation; de depots liggen veelal tussen de luchthaven en de stad in. Als je de nacht ervoor in een hotel verblijft dan regel je dus zelf een taxi naar het depot.
– Aanschaf gasfles NZ$ 25,- bij Hitop, Endeavour, Vivid en Euro Tourer en NZ$ 35,- bij Euro Camper, Euro Star en Euro Deluxe. Je levert de gasfles leeg in.
– Road user charges: dit wordt berekend bij het inleveren van de camper. Dit bedrag is gebaseerd op het aantal gereden kilometers tijdens de gehele huurperiode. De kosten per 100 kilometer zijn als volgt:
Hitop: NZ$ 0,-
Endevour: NZ$ 0,-
2 Berth en Vivid: NZ$ 7,22
4 Berth: NZ$ 7,62
6 Berth: NZ 7,62
– De one-way fee bedraagt NZ$ 295,-
– Een toeslag van NZ$ 100,- wordt berekend op alle campers die opgehaald of ingeleverd worden op een nationale feestdag. Dit geldt op: 2 april 2018 (Pasen), 25 april 2018 (ANZAC Day), 4 juni 2018 (Queens Birthday), 22 oktober 2018 (Labour Day), 26 december 2018, 2 januari 2019 en 6 februari 2019 (Waitangi Day).
– Eventuele extra’s als tafel en stoelen (zie verder naar onder op deze pagina)
– Brandstof
– bij betaling met Visa of Mastercard geldt een toeslag van 2%; met American Express of Diners Club 2,80%. Niet restitueerbaar.
– benzine
– NZ$ 75,- administratiekosten bij verwerking van zaken m.b.t. snelheids- en parkeerovertredingen (kosten voor de huurder), schade en diefstal
– eventuele overtocht met de ferry. De verhuurder raad aan om een reservering te maken ivm grote drukte in het hoogseizoen. Ze raden aan een reservering te maken voor een camper van 7,7 meter dit ivm eventuele upgrades ter plaatse.
– Kosten voor tolwegen (zie extra’s voor een toll credit). Er worden NZ$ 75,- administratiekosten gerekend als je vergeet tol te betalen.
Minimale huurperiode:
Vanaf 1 april 2019 geldt dat de minimale huurperiode 5 dagen is, maar er alsnog periodes in het jaar kunnen zijn die een minimale huurperiode kennen van meer dan 5 dagen. Deze worden wekelijks aangegeven. Tussen 1 oktober en 31 maart geldt een minimale huur van 10 dagen als je huurt van Auckland naar Christchurch. Tussen 18 december en 2 januari en 5 februari en 15 februari geldt ook een minimale huurperiode van 10 dagen.
Verzekering:
Inbegrepen bij de huur is een Value Pack verzekering inclusief, hierbij is het volgende inbegrepen:
– VIP Cover (eigen risico NZ$ 0,- en borg NZ$ 250,-)
– Schade aan voorruit en banden (ongelimiteerd)
– Schade aan de onderkant
– Schade aan ‘overhead’ van de camper
– Single vehicle roll over
– Picknicktafel en -stoelen (wel opgeven bij reservering)
– Sneeuwkettingen (wel opgeven bij reservering)
– Een baby- en/of kinderzitje (wel opgeven bij reservering)
– Set voor het chemisch toilet
Nooit verzekerd – welke verzekeringsoptie je ook kiest:
– schade ontstaan wanneer de voorwaarden uit het contract niet worden nageleefd
– schade bij het te water raken van het voertuig, ook bij zout water
– schade opgelopen bij het gebruik van sneeuwkettingen
– schade veroorzaakt door het overtreden van Nieuw-Zeelandse verkeersvoorschriften of de voorschriften die je van de verhuurder ontvangt.
– schade bij gebruik verkeerde brandstof
– schade of vermissing van persoonlijke bezittingen
– schade door roekeloosheid en opzet
– niet toegestane routes: Skippers Road (Queenstown), Ninety Mile Beach (Northland), Ball Hut Road (Mount Cook) en North of Colville Township (Coromandel schiereiland), The Crown Range Road/Cardrona Valley Road (van Cardrona naar Arrow Junction) tussen Wanaka en Queenstown.
– Rijden op niet-asfalt wegen is niet toegestaan. Of het moet een gravelweg zijn naar een groot skigebied of officiële camping die niet langer is dan 12 km.
Schade:
Het voertuig is verzekerd voor schade aan of schade aan het eigendom van een derde partij. De huurder is echter verantwoordelijk tot het bedrag van eigen risico voor de kosten van dergelijke schade aan eigendommen van derden of aan het gehuurde voertuig. De aansprakelijkheid geldt voor elke claim, niet per huurperiode . In aanvulling op de aansprakelijkheid worden administratiekosten van NZ$ 75 in rekening gebracht per claim. De aansprakelijkheid geldt ongeacht wie schuld heeft en moet worden betaald op het moment dat het ongeval wordt gerapporteerd aan Apollo, niet bij de voltooiing van de huurperiode. De verhuurder behoudt zich het recht de huurder aansprakelijk te stellen voor eventuele schade aan het voertuig met inbegrip aan schade van derden die pas wordt gezien na inleveren van het voertuig.
Vakantie onderbreking dekking
Als je vakantie voor meer dan 12 uur wordt verstoord door een mechanische schade (zoals hieronder beschreven – en niet veroorzaakt door een ongeval of door de huurder), wordt de huurder tot maximaal het dagtarief gerectificeerd, tot het probleem is opgelost. Alleen bij melding aan Apollo. Terugbetaling is ook alleen mogelijk als Apollo is gecontacteerd om het probleem op te lossen. Als er geen melding wordt gedaan dan doet Apollo de kwestie af als ‘van kleine aard’ en maakt de huurder geen aanspraak op verlies van tijd met betrekking tot de huur. Deze dekking geldt voor airconditioning in wooncabine, waterpomp, douche/toilet, koelkast, fornuis/grill en moet worden beoordeeld door een geautoriseerde reparateur of Apollo depot. Gebreken en reparaties van WIFI, radio, tv, cd, dvd speler, luifel, cruise control worden niet als mechanisch beschouwd en zijn uitgesloten van deze dekking. Apollo is niet aansprakelijk voor financiële compensatie voor airconditioning bij temperaturen boven de 36 graden, elektrische warmers Propox gaswarmers bij temperaturen onder de 4 graden, bevriezen van waterpompen bij temperaturen onder de 2 graden.
Borgsom
Kan alleen per credit card (Visa, Mastercard, American Express of Diners Club) worden voldaan. De creditcard-houder moet persoonlijk aanwezig zijn om te tekenen. De borgsom NZ$ 250,- wordt ‘bevroren’ op je creditcard. Na inleveren kun je er meteen weer over beschikken. Een ‘pre-paid creditcard’ is niet toegestaan.
Extra’s:
– Gas hervul service: NZ$ 25,- voor Hitop, Endeavour, 2-Berth camper en Vivid Camper, NZ$ 35,- voor de 4-Berth en 6-Berth. Kun je ook zelf doen.
– Verwarming/ventilator: NZ$ 15,- per huurperiode
– Gebruikte EHBO kit: NZ$ 50,-
– Als de camper niet schoon wordt ingeleverd dan geldt een fee van NZ$ 200,-
– Skoot tablet met GPS: NZ$ 10,- per dag met een maximum van NZ$ 150,- per huurperiode. Prijswijzigingen onder voorbehoud.
– Skoot tablet met WIFI (1GB): NZ$ 15,- per dag. Prijswijzigingen onder voorbehoud.
– GPS: NZ$ 10,- per dag tot een maximum van NZ$ 100,- voor de hele huurperiode.
– Extended Roadside Assistance: NZ$ 4,- per dag met een maximum van 25 dagen. Inclusief hierbij is het openen van de auto bij buitensluiten, vervanging van sleutel tot NZ$ 120,-, slepen in nood tot 25 km, vervanging lekke band door reservewiel. Niet mechanische problemen zijn niet inbegrepen en het kan zijn dat de camper dan naar een garage moet om gerepareerd te worden.
– Je kan voor NZ$ 19,- een ‘toll credit’ pakket kopen die NZ$ 30,- waard is. Als deze credit op is dan wordt automatisch een nieuw ‘toll credit’ pakket door belast op je creditcard. Als je tijdens de huur pas voor dit pakket kiest, dan gaat het credit pas in op dat moment.
Deze extra’s geef je bij boeking door want deze items moeten gereserveerd worden.
Depots:
Er zijn twee depots waar je je camper kunt ophalen en inleveren. Dat is Auckland airport en Christchurch airport. De depots zijn geopend van 08.00 uur tot 16.30 uur. Laatste pick-up is om 16.00 uur. De depots zijn gesloten op 1e Kerstdag, Nieuwjaarsdag en Goede Vrijdag. De ophaal- en inlevertijden staan op je voucher; evenals het adres van het depot. Transfer van de luchthaven naar het depot vv is inbegrepen. Als je elders vandaan komt (hotel bijvoorbeeld) of naartoe moet dan neem je een taxi. Reken voor het ophalen van de camper ongeveer een uur voor uitleg etc.
Rijbewijs en leeftijd:
Naast je verplichte Nederlandse rijbewijs heb je ook een internationaal rijbewijs nodig. Een internationaal rijbewijs verkrijg je voor zo’n € 18,- bij de ANWB. Neem hiervoor je rijbewijs en een pasfoto mee. Chauffeurs mogen tussen 21 en 75 jaar zijn en moeten minimaal 2 jaar een rijbewijs hebben.
Multihire
Huur je op twee of meerdere plaatsen een camper, dan wordt het aantal huurdagen opgesteld om zo een lange termijn korting te verkrijgen. Dit binnen een periode van 3 maanden. Breng je de camper weg en haal je er dezelfde dag ergens anders een op, dan worden twee dagen in rekening gebracht. Huur in Nieuw-Zeeland mag ook opgeteld worden bij huur in Australië, mits je beide campers via dezelfde verhuurder boekt binnen een reisperiode van 3 maanden. Multi-hires worden behandeld als aparte huurperiodes mbt de one way kosten en verzekeringen.
Ferry
Als je beide eilanden bezoekt dan steek je het water over met de ferry; je camper gaat mee. Er zijn maar een beperkt aantal plaatsen per dag beschikbaar en daarom raden we (zeker tussen half december en eind februari) aan dat je de overtocht al van te voren reserveert. De verhuurder raad aan een reservering te maken voor een voertuig van 7,7 meter. Dit omdat het voor kan komen dat je ter plaatse een groter voertuig mee gaat krijgen.
Pech Onderweg
Kleine reparaties tot NZ$ 100,- mogen zonder autorisatie van de verhuurder worden uitgevoerd. Voor reparaties met hogere kosten, dient vooraf toestemming te worden gevraagd bij de verhuurder. Informeer Apollo Campers ten alle tijden wanneer je pech hebt tijdens je reis. Ze bieden ook een 24 uurs hulpdienst bij mechanische pech onderweg.
Huisdieren:
Honden en katten (huisdieren in het algemeen) mogen niet mee in de camper. Blindengeleidehonden wel maar daarvoor moet eerst toestemming worden aangevraagd bij de verhuurder.
Boeking wijzigen:
Als je een wijziging wil maken (zelfs bij een vrijwillige downgrade) dan wordt de boeking opnieuw berekend met de flexrate bij boeking of de dan geldige flexrates, net welke duurder is. De volgende situaties gelden als wijziging:
– wijzigen van ophaaldatum of inleverdatum
– wijzigen van locatie voor ophalen of inleveren
– wijzigen van campertype
– wijzigen van naam
Als je de huurperiode met twee dagen verlengd dan geldt dezelfde flexrate als bij boeking. Als je de huurperiode met drie dagen of meer verlengd dan gelden de regels hierboven. Dit geldt ook voor verlengen van de huur ter plaatse. Vanaf 1 april 2019 geldt direct de flexrate van het moment van wijzigen. Als je een wijziging maakt binnen 14 dagen voor ophalen dan krijg je geen refund voor niet gebruikte dagen als de periode verkort wordt. Als de ophaal of inlever locatie wijzigt binnen 14 dagen voor het ophalen van de camper, of tijdens de huur, dan kunnen er kosten worden berekend.
De eerste wijziging (buiten dat je, zoals hierboven beschreven, een andere flexrate gebruikt kan worden) is gratis. Voor alle andere wijzigingen wordt NZ$ 25,- per wijziging berekent. Voor het ter plaatse wijzigen van de drop off locatie moet toestemming van Apollo Campers worden verkregen. De minimale kosten die hiervoor worden berekend zijn NZ$ 750,-.
Wijziging van voertuig door verhuurder:
Door onverhoopte omstandigheden kan het zijn dat het geboekte type bij ophalen niet beschikbaar is. De verhuurder heeft dan het recht om een vergelijkbaar type mee te geven. Als er geen alternatief voertuig beschikbaar is, dan de teruggave van de betaalde kosten of, bij mechanische schade (die niet door de huurder zijn veroorzaakt), de overgebleven huurdagen. Als je zelf kiest voor een kleiner type dan krijg je de kosten niet terug.
Wijzigingen voorbehouden
Alle informatie over lokale tarieven, one way kosten, verzekeringspremies en voorwaarden kunnen zonder voorgaande kennisgeving of onder invloed van lokale wetgeving worden gewijzigd.
Gedetailleerde informatie is bekend en aanwezig op het verhuurstation en aan wijzigingen onderhevig. Vraag bij het ophalen altijd naar een papieren kopie van alle huurvoorwaarden. Dit zijn de bindende, geldende voorwaarden.
Bovenstaand is een samenvatting van de voorwaarden. De complete verzekerings- en andere voorwaarden liggen ter inzage op het huurkantoor.