Ga naar inhoud

Contact

Telefoon: +31 (0)71 516 20 21
Mail: australie@riksjatravel.nl


Openingstijden

Elke maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:30 uur
Elke zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur

 

Riksja Travel
Australië

FAQ Australië

Na boeking

Omdat we werken met kleinschalige hotels, zijn we afhankelijk van de beschikbaarheid. We kunnen daarom niet meteen zeggen in welk hotel je slaapt. Gelukkig hebben we een goede selectie aan hotels en is er genoeg keuze. Onze lokale partner gaat zo snel mogelijk aan de slag om de hotels vast te leggen, maar omdat het maatwerk is, kost dat even tijd. Zodra we alles binnen hebben van hen, checken we of alles klopt en sturen we je de lijst. Meestal is dat binnen acht weken na je boeking. Alvast bedankt voor je geduld!

Enkele weken voor vertrek ontvang je van ons alle benodigde documenten voor de reis. Alvast bedankt voor je geduld!

Na ontvangen documenten

Je ontvangt de documenten van onze lokale partner in het Engels. Het is niet mogelijk om deze in het Nederlands te krijgen.

Ja, je kunt een hotel upgraden tot uiterlijk één maand voor vertrek en dit is altijd op aanvraag. Wij kijken dan samen met onze lokale partner wat de mogelijkheden zijn.

Vlak voor vertrek

We raden aan om drie uur van tevoren op het vliegveld te zijn voor intercontinentale vluchten.

Wifi is in veel hotels beschikbaar, maar er zijn ook plekken waar dit niet beschikbaar is. Ook kan het bereik erg wisselend zijn. Er zullen dus zeker momenten zijn dat je geen bereik hebt.

Je ontvangt vlak voor vertrek een cadeautje van ons: 1GB gratis internet via een e-simkaart van onze partner Hubby. Een paar dagen voor je reis krijg je van hen een aparte mail met uitleg over hoe je de e-sim installeert. Let op want deze e-sim is niet geschikt voor alle toestellen. Daarnaast is het handig om zelf ook nog een e-sim aan te schaffen. Wij hebben goede ervaringen met Airalo.

Bij een noodsituatie bel je het snelst en makkelijkst onze lokale partner. Zij zitten in dezelfde tijdzone en kunnen direct schakelen. Kijk altijd goed op de vouchers bij welke partner we welk segment hebben geboekt.

Across Australia

📞 Kantooruren: +61 2 9262 4755
📞 Noodnummer (24/7): +61 2 9262 4755 (hetzelfde telefoonnummer wordt doorgeschakeld)

 Real Aussie Adventures

Real Aussie Adventures is een overkoepelende organisatie waarbij wij een groot gedeelte van de activiteiten en tours boeken. Op het voucher dat je hebt ontvangen staat per geboekte activiteit of tour vermeld bij welke lokale organisatie dat is gedaan. Voor het herbevestigen van de activiteit of de tour of bij vragen neem je direct contact op met de lokale organisatie. De contactgegevens vind je terug op de voucher.

Tussenstop Singapore, Hong Kong of Maleisië

Heb je een tussenstop in Singapore, Hong Kong of Maleisië, dan kun je op de voucher voor dat gedeelte van de reis hun contactgegevens terugvinden.

Vliegen

Bij veel luchtvaartmaatschappijen kun je alleen tegen betaling of tijdens het inchecken een stoel reserveren. Wij kunnen dit helaas niet voor je regelen, maar je kunt dit eenvoudig zelf regelen via de website of app van de luchtvaartmaatschappij. Log in met je naam en reserveringsnummer (PNR-nummer, te vinden op je vluchtfactuur en e-ticket) en kies jouw stoel. Hier kun je ook een upgrade boeken of een speciale maaltijd regelen (denk aan een kinder-, vegetarische, vegan of glutenvrije optie). Bij sommige airlines kun je pas een stoel reserveren tijdens het inchecken.

Je ontvangt je e-tickets na je boeking van onze ticketleverancier Airtrade rechtstreeks in je inbox. Vergeet niet je spam te controleren! Het verschilt hoe lang voordat je reis begint je de vliegtickets ontvangt, maar uiteraard altijd ruim voor vertrek.

Het kan zijn dat je op twee verschillende momenten vliegtickets ontvangt, als je naast de intercontinentale vlucht ook de binnenlandse vlucht(en) bij ons hebt geboekt. Uiterlijk vier weken voor vertrek zou je van alle vluchten e-tickets moeten hebben ontvangen. Mocht dit dan niet het geval zijn, neem dan contact met ons op.

Omdat dit per vliegtuigmaatschappij verschilt, kun je het beste op de website van de maatschappij kijken om te zien welke regels zij hanteren.

Let op: heb je een binnenlandse vlucht in Australië? Dan is het maximum gewicht altijd 20kg. Zorg er dan dus voor dat je ook op de vlucht van Nederland naar Australië 20kg bij hebt.

Ja, dat klopt. Voor het boeken van je ticket is alleen de eerste voornaam een vereiste.

Ja, dat klopt.

Betalingen

Zowel op de vlucht- als de landfactuur vind je een betaallink. Liever een bankoverschrijving doen? Vergeet dan niet het factuurnummer te melden.

Heb je vluchten via ons geboekt? Dan ontvang je direct na de boeking een vluchtfactuur. We vragen je deze zo snel mogelijk te betalen, zodat we de vliegtickets voor je kunnen vastleggen.

Zodra wij alle documenten binnen hebben van onze lokale partner en deze hebben gecontroleerd, sturen we je een landfactuur met de mogelijkheden voor zowel een aanbetaling als de eindbetaling. Je kunt het totaalbedrag in één keer betalen of in twee delen. De eindbetaling dient uiterlijk acht weken voor vertrek binnen te zijn. Tip: zet een herinnering in je agenda wanneer je de eindbetaling uiterlijk moet voldoen.

Om een link aan te maken voor een creditcardbetaling, dienen wij 1% kosten in rekening te brengen. Dat betekent dat jullie betaallink 1% hoger zal zijn dan de factuur aangeeft.

Geen bericht, is goed bericht! Je kunt ervan uitgaan dat wij de betaling goed hebben ontvangen. Mocht dit niet het geval zijn, dan komen we bij je op de lijn.

Praktische informatie Australië

Voor het reizen naar Australië heb je een visum nodig. Via de website van de Australische overheid kun je uitvinden welk visum je precies nodig hebt en kun je het visum ook aanvragen. Vraag dit uiterlijk twee weken voor vertrek aan (bij bijzondere gevallen, zoals het hebben van een strafblad is het aan te raden om zo snel mogelijk het visum aan te vragen. Dit kan het proces namelijk enorm vertragen). Het eVisitor Visum is gratis voor de meeste Nederlandse en Belgische reizigers.

Let op: heb je een tussenstop in een ander land, controleer dan altijd of je voor dat land ook een visum nodig hebt. Je kunt dit makkelijk doen op de website van Nederland Wereldwijd.

Nee, je hebt geen inentingen nodig voor een reis naar Australië.

Let op: heb je een tussenstop in een ander land, controleer dan altijd of je voor dat land wel inentingen nodig hebt. Je kunt dit makkelijk doen op de website van Nederland Wereldwijd.